Vi gratulerar Paulina Ekvall som i veckan kammade hem priset Årets HR-chef, Human Growth Award, som arrangerats i år för första gången av vårt moderbolag Wise Group. Syftet med priset är att hylla de nyfikna, mest nyskapande och skarpaste HR-cheferna. De som genom medarbetarna visar resultat på sista raden.
Tuff konkurrens
Slutstriden om titeln Årets HR-chef stod mellan fyra kandidater som valts ut av juryn bland de totalt femtio nomineringar som kommit in:
Efter djupintervjuer och vd-referenstagning föll valet till slut på Paulina Ekvall, som är Senior HR Director på Arla sedan 1,5 år tillbaka. Innan dess var hon HR VP Nordic på Unilever. Paulina har tidigare haft liknande positioner på Johnson & Johnson, Pfizer Consumer Healthcare och Kriminalvården.
Starkt affärsfokus
– Paulina Ekvall är en förebild på många sätt. Hon är en modern HR-chef med ett tydligt affärsfokus som drivit igenom rejäla förändringar i en komplex organisation. Hon har kraft i sitt genomförande, men är också både kommunikativ och inspirerande som person, säger Wise Groups koncernchef Roland Gustavsson – som känner stolthet över alla de affärsdrivande HR-chefer som gör verklig skillnad där ute.
Roland Gustavsson får medhåll av Anne-Marie Andric, Chief HR Officer på Bisnode, tillika jurymedlem och prisutdelare på Human Growth Award 2015:
– Vi i juryn upplever att det funnits en längtan efter att lyfta fram det viktiga arbetet HR-chefer gör i ett starkare rampljus. Paulina är i detta sammanhang en fantastisk förebild och HR-chef.
Med sitt starka intresse för affären och människor samt sin unika energi har Paulina i stor utsträckning bidragit till Arlas förbättrade resultat. Hon har genom sitt tydliga engagemang och sin kunskap, som är grundad på gedigen erfarenhet, målmedvetet stärkt organisationens medarbetar- och kundfokus. Detta har, tillsammans med ett framgångsrikt drivet förändringsarbete, på kort tid lett till tydliga ekonomiska resultat.
Vi på Wise Consulting säger återigen grattis och välkomnar Paulina till oss i vår. Priset som Paulina vann var nämligen ett utbildningspaket värt 50 000 SEK, från vårt affärsområde Capacitet
Maria Lörne, Marknadschef på Wise Consulting