
HR-Ansvarig till God Assistans
Stockholm
Ansök senast 4 maj 2025
Om God Assistans
God Assistans grundades 2012 av Mikael Nordmark och Martin Wilén. Med ledorden omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande erbjuder vi personlig assistans med både hjärta och hög kompetens. Vårt mål är att underlätta vardagen för personer med funktionsvariationer – på deras villkor.
Koncernen består av fem assistansbolag (Norr, Mitt, Syd, Värmland och Väst) samt God Omsorg. År 2024 förvärvades God Assistans av Sekoya – ett nordiskt investmentbolag som stödjer hållbara, användarcentrerade vårdtjänster i Europa. Även Hugos Stiftelse är knuten till God Assistans. Den verkar för att främja hälsa och ett aktivt liv för barn och unga med funktionsnedsättningar. Stiftelsen arrangerar bland annat det uppskattade loppet Glädjeruset – där alla är välkomna!
Läs mer på www.godassistans.se.
Om tjänsten
Som HR-ansvarig har du ett helhetsansvar för HR – från strategi till det operativa. I rollen ansvarar du självständigt för HR-frågor. Du kommer att driva en effektiv HR-funktion och agera som ett nära stöd till VD:ar och Kundansvariga i breda HR-frågor. Vidare är rollen central i den förändringsresa God Assistans gör mot ökad enhetlighet och samarbete. Vi söker dig som vill vara med och utveckla våra arbetssätt för att ligga i framkant. Du har även en naturlig plats i vår ledninsgrupp. Du utgår från Stockholm och vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt med möjlighet till hybridarbete. Slutligen, rapporterar du till Supportchef Johan Dahlin.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Vara ett strategiskt och operativt bollplank för våra ledare och proaktivt hålla HR i framkant genom att bevaka och omsätta förändringar i kollektivavtal och arbetsrätt.
- Ge tryggt och professionellt stöd i komplexa och enklare personalfrågor, arbetsrätt och förhandlingar – och bidra till trygga och tydliga beslut.
- Ta lead i att vidareutveckla och smarta, gemensamma HR-processer som gör verklig skillnad i vardagen.
- Skapa en hållbar och träffsäker rekryterings- och onboardingprocess.
- Driva initiativ som stärker både utveckling och engagemang – och bidra till att organisationen växer med sina medarbetare.
- Sätta struktur på HR genom tydlig dokumentation och löpande uppdatering av våra processer.
- Vara en kulturbyggare – som bidrar till att vår värderingsstyrda kultur fortsätter växa på ett inkluderande, enhetligt och levande sätt.
Om dig
Du behöver ha flera års erfarenhet av brett HR-arbete som HR Business Partner eller HR-Ansvarig och ser gärna detta som ett steg i din utveckling att ta ett större helhetsansvar. För att lyckas i rollen har du arbetat flera år i kollektivtunga och personalintensiva verksamheter. Erfarenhet av kollektivavtal och en god förståelse för fackliga relationer och rehabärenden är också en förutsättning. Du har även en eftergymnasial utbildning, extra meriterande med HR-relaterad examen. Har du även arbetat med liknande bolag som oss inom vård & omsorg ser vi det som starkt meriterande.
Som person tror vi att du är en trygg och affärsorienterad HR-partner med god analytisk förmåga och vana att driva förändring tillsammans med chefer och ledningsgrupper. Med en pedagogisk och tydlig kommunikation bygger du förtroende, skapar engagemang och utvecklar skalbara HR-lösningar – alltid med hjärtat på rätt plats.
Delar du vår inställning och har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Consulting. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Abdullah Uzunel (Abdullah.uzunel@wise.se). Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansök nuKontakta mig för mer info
Abdullah Uzunel
Rekryteringskonsult
abdullah.uzunel@wise.se
Dela jobbet